fredag 28 juni 2013

Denzel m m..

 
Igår var jag till Ulvsby Smådjursklinik som har en egen ögonlysare, vet Fredrik Kjaerstad. http://www.ulvsbysmadjursklinik.com/
Känns skönt att kunna få tid för ögonlysning samma vecka som man ringer, istället för att behöva boka in ett flertal hundar för ett besök som sker månaden efter. Nytt och fräscht dessutom och så jobbar ju några "kändisar" från Solstadens där också, bl a duktiga och supertrevliga veterinär Martin!
 
Mucho Bravo Brown Sugar Bellamy, "DENZEL" är ögonlyst utan anmärkning 27/6 2013!
Eyetested clear June 27, 2013!
 
 
 

 


 



Den här bilden är tagen förra sommaren med dottern Ullah!
 
 
Nyklippt 23 augusti 2012.
 
Här är Denzel den 14 maj, så mycket hade pälsen vuxit ut på 9 månader.
 
 
 
 Så här ser Denzel ut nu, doppar tårna i Vänern:)
.
Jag klippte honom i slutet på förra året för första gången, jag nästan grät för han såg ju så annorlunda ut och all färg försvann. MEN det är ju bara päls! Så för ett par veckor sen klippte jag honom kort igen. Vi klippte även ner Denzels dotter Ullah, så nu är det "bara" Maja och Stina som har päls som ska skötas.

 Det har jag gjort endast för att vi prioriterar viktigare saker i livet nu än pälsvård!


Micke och hundarna, när vi var till Skärgården så fick de bada/vada i Vänern.

Så här spännande var änderna som simmade förbi, Stina var helt fascinerad av dom :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Milli

Milli vilar en hel del och hon är verkligen superkelig nu! Vill vara nära hela tiden, helst i ansiktet:) Så det är mycket mys nu. 🩷